Een website zonder bezoekers is niks waard. Maar een website met veel bezoekers, die alsnog geen klanten oplevert is ook niks waard. Je wilt bezoekers van jouw dakdekker website het gevoel geven dat ze bij jou op de goede plek zitten, je moet het vertrouwen winnen en vervolgens wil je dat de bezoeker verder met je in contact komt. In deze blog bespreken we een aantal zogenaamde “call to actions” die geschikt kunnen zijn voor jouw dakdekkerswebsite.
Kies de CTA’s die het best bij jouw en jouw dakdekkersbedrijf passen en plaats deze om passende en goed zichtbare plaatsen op jouw website. Tip: Om de CTA’s goed te laten opvallen kan je gebruik maken van een contrasterende kleur of een bewegend element.
Inhoudsopgave
Telefoonnummer
Deze CTA is erg voor de hand liggend. Zorg dat je contactgegevens goed zichtbaar zijn, met name een telefoonnummer, maar ook een emailadres. Maak het telefoonnummer klikbaar, zodat websitebezoekers je met één simpele klik kunnen bellen.
Heeft het niet jouw voorkeur om steeds gebeld te worden terwijl jij ergens op een dak staat. Stuur dan aan op andere CTA’s, of geef websitebezoekers de mogelijkheid om een terugbelverzoek aan te vragen, zodat jij jouw potentiële klant op een voor jou geschikt moment kunt terugbellen.
Contactformulier
Samen met het telefoonnummer behoort een algemeen contactformulier tot de meest standaard CTA’s voor op een website voor dakdekkers.
Zorg voor een gebruiksvriendelijk contactformulier, waarin jouw websitebezoekers een berichtje/vraag kunnen verzenden naar jouw inbox. Houd het formulier zo kort mogelijk, zo verhoog je de kans dat er daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt. Lange formulieren worden door de meeste mensen niet graag ingevuld.
Whatsapp integreren in je website
Je kan vrij gemakkelijk whatsapp aan jouw website koppelen. Verschillende mensen hebben verschillende voorkeuren om met jou in contact te komen. Whatsapp is een goede toevoeging.
Via de website kunnen bezoekers van jouw dakdekkerswebsite eenvoudig een whatsappgesprek starten, dat vervolgens gewoon in Whatsapp vervolgd kan worden.
Offerte aanvraag
Het is logisch dat als je een probleem of wens met betrekking tot je dak hebt, je wilt weten wat de kosten ervan zullen zijn. Hiervoor kan je een (apart) offerteformulier gebruiken.
Gratis dakinspectie en advies
Soms is het een grote stap voor mensen om, vooral bij grotere opdrachten zoals dakrenovaties, op basis van een website een keuze voor een dakdekker te maken. Je kan deze drempel verlagen door te werken met een zogenaamde “gratis weggever”. In het geval van een dakdekker kan het een goed idee zijn om op jouw website een gratis dakinspectie of gratis advies aan te bieden.
Dit is een effectieve manier om in contact te komen met potentieel nieuwe klanten. Ze kunnen jou leren kennen en jij kan laten zien dat je prettig in de omgang bent, verstand van zaken hebt, etc. Het is een kleine investering die mooie opdrachten en goede nieuwe klanten kan opleveren.
Jouw website meer winstgevend maken?
Dakdekker website laten maken? Of laten vernieuwen? Wij maken websites voor dakdekkers, professioneel en goed vindbaar in Google. Wij luisteren naar je wensen/doelen, denken actief met je mee en nemen zoveel mogelijk werk uit handen. Interesse? Bekijk ons aanbod.